کارشناس هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه جوی پایدار بر روی کشور خواهیم داشت که این موضوع سبب افزایش تدریجی میزان غلظت آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی روز یکشنبه گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور خواهد بود و از میزان شدت بارش‌ها در مناطق غربی کشور کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و سواحل دریای خزر به شکل پراکنده ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. این وضعیت در مناطق جنوبی کشور نیز به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در مناطق مستعد هم بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

امروز در مناطق شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت.

فردا بارش باران در شمال شرق و جنوب شرق به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند و از اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

  • ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر چهارشنبه

رفیعی ادامه داد: بعد از ظهر چهارشنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش پراکنده باران و برف را برای این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم. روز پنجشنبه به گستره مناطق تحت تاثیر این سامانه افزوده می‌شود.

از امروز بعد از ظهر تا روز سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

  • وزش باد در تهران

وی ادامه داد: تهران احتمالا امروز بارش پراکنده را خواهد داشت و در بعد از ظهر امروز هم وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران پیش‌بینی می‌شود ۶ درجه بالای صفر برسد که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

حداقل دمای امروز تهران به ۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی شده فردا صبح به یک درجه زیر صفر برسد.

رفیعی ادامه داد: سردترین مرکز، ارومیه با دمای حداقل شش درجه زیر صفر بود، زنجان و شهرکرد چهار درجه زیر صفر، ایلام و اردبیل و تبریز هم دمای ۲ درجه زیر صفر را تجربه کردند در حالیکه دیروز گرم‌ترین مرکز، اهواز با دمای حداکثر ۲۷ درجه بالای صفر بود.

کد خبر 475572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha